Zaterdagochtend 9 maart, gingen raadsleden en leden van GroenLinks/PvdA langs de deuren in Heerhugowaard, in de wijk tussen Centrumwaard en de Westtangent. Centrale vraag die werd gesteld aan de inwoners: Wat gaat er goed in de buurt, wat kan beter? Heeft u een boodschap voor de raadsleden? Waar kunnen wij aandacht aan geven de komende jaren?

Veel overeenkomsten in de antwoorden: men woont hier zeer tevreden!
Weinig “huiswerk” dus voor de raadsleden. Neemt niet weg dat toch verschillende onderwerpen werden genoemd. Te hard rijden door de wijk, groenbeheer kan beter., (te) weinig te doen voor de jeugd.
Ook opvallend : er is weinig vertrouwen in de politiek. Dit werd meerdere malen genoemd, problemen die vooruit worden geschoven. Grote zorg ook over onvoldoende sociale huurwoningen voor de kinderen. Maar zoals gezegd: toch al met al een zeer tevreden wijk. Niet alleen waren er complimenten voor de samenwerking GroenLinks/PvdA, maar ook omgekeerd: complimenten onzerzijds voor de bewoners die een wijk maken! Over 2 weken gaan we weer op pad.

wilt u reageren? stuur een e-mail naar: info@groenlinksdijkenwaard.nl