Als u al jaren wacht op een woning in Dijk en Waard

Kom 8 November 20:00 uur naar

Wijkcentrum De Horst,
   Van Eedenplein 5,
   Heerhugowaard

en laat je horen !

Alkmaarsche Courant Regio 7 november 2023

’Wonen weer betaalbaar!’ bijeenkomst over wooncrisis

HeerhugowaardWat moet er gebeuren om woningen weer betaalbaar te krijgen? PvdA en GroenLinks houden op woensdag 8 november een bijeenkomst over dit thema in wijkcentrum De Horst in Heerhugowaard.

De wooncrisis is een van de belangrijke thema's voor de Kamerverkiezingen op 22 november. Maar de oplossing zal vooral van de plaatselijke politiek en de lokale woningcorporaties moeten komen. Daarom nodigen PvdA en GroenLinks bewoners en andere politieke partijen uit voor een debat in de gemeente.

Het gesprek wordt geopend met drie korte inleidingen door vertegenwoordigers van GL/PvdA Dijk en Waard, de woningcorporaties Woonwaard en Woonstichting Langedijk en kandidaat- Kamerlid Mohamed Nabih uit Alkmaar.

Het gaat onder meer over de vraag hoeveel woningen er bij moeten worden gebouwd in Dijk en Waard en wat de verhouding moet zijn tussen koop en huur. In het coalitieakkoord staat dat dertig procent van de nieuwe woningen sociale huurwoningen moeten zijn, tegelijkertijd is afgesproken met de woningcorporaties dat zij in tien jaar tijd duizend sociale huurwoningen bouwen. Wie bouwen de overige tweeduizend sociale huurwoningen?

De vraag is ook of bewoners niet meer zeggenschap kunnen krijgen en niet bijvoorbeeld door particulier opdrachtgeverschap zelf meer woningen kunnen realiseren. En in hoeverre dragen flexwoningen bij aan de oplossing?

De bijeenkomst in het wijkcentrum aan het Van Eedenplein 5 duurt van 20 tot 22 uur. Toegang gratis.