Inwoners van Langedijk willen veel meer geïnformeerd worden over de komende energietransitie.Dit was een van de punten tijdens de klimaatbijeenkomst in de Wijde Veert. En dit punt is reëel, aldus Rosan Kocken, kandidaat Statenlid voor Noord Holland. Er is nl.op dit moment grote onbekendheid; de regering geeft geen richtingen aan, de keuzes van burgers betekenen op dit moment: gokken. Welke duurzame ontwikkelingen gaan zich de komende jaren verder ontwikkelen? Het is nog niet duidelijk.Wachten daarop kan echter niet. Onze CO2 uitstoot is te hoog en verlaging kan geen uitstel velen. Wat kunnen wij op dit moment zelf doen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen? Welke keuzes kan je maken vanuit je hart? We hoeven niet het hele jaar door aardbeien te kunnen kopen, start een stukje deel-economie, daken van openbare gebouwen met zonnepanelen, windmolens niet alleen voor de grote bedrijven. Minder vlees, te beginnen met het goede voorbeeld van de overheid, enz. enz.Van de bijeenkomst wordt een verslag gemaakt, Wilt u die ontvangen? Dan graag een mailtje naar Maurice Schoutsen: maurice@remaedi.nl